Pages

Friday, March 11, 2016

بستنی نارگیلی


هیچی بیشتر از یه نوشیدنی یا اسموتی خنک یا چند قاشق از بستنی که مزشو دوست دارم نمیتونه کمک کنه تا گاهی خستگی هام از یادم بره یا اعصاب به هم ریختم رو سر جاش برگردونه ... .............. 

برای درست کردن این بستنی چی لازم داریم :

شیر عسلی یک قوطی ۳۰۰ میلیلیتر
شیر نارگیل یک قوطی ۴۰۰ میلیلیتر
شیر ۱ پیمانه
خامه ۱ پیمانه
نارگیل پودر یا رنده ۳/۴ پیمانه
عصاره نارگیل یا وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری 


روش تهیه که خیلی راحته, نیاز به پخت نیست و فقط لازمه همه چی رو با هم مخلوط کنیم.
فقط بگم که اگه عصاره نارگیل در دسترس ندارید خیلی مهم نیست چون شیر نارگیل اینقدری عطر و مزه نارگیل داره که کاملا قابل تشخیص هست. 
بهتره از خامه ۳۰ تا ۳۵% استفاده کنیم که بیشتر به درد بستنی میخوره و به خاطر چربی بیشتر بافت بستنی سفت تر شده و بلورهای یخی کمتری ایجاد میشه. به اون بافت خامه ای که از بستنی انتظار داریم میرسیم. اگر از خامه با درصد پایینتر استفاده کنیم بلورهای یخی  بیشتری در بستنی تولید میشه چون حجم آب خامه نسبت به چربی بیشتر میشه.
در مورد نارگیل هم بگم که میتونید مقدارش رو کمتر کنید یا اگه دوست ندارید زیر دندون بیاد کلا حذفش کنید. همونطور که گفتم با شیر نارگیل به عطر و مزه نارگیل میرسیم تو این بستنی.


منظورم از شیر عسلی sweetened condensed milk هست که تو ایران به شیر عسلی معروفه. اشتباهی evaporated milk استفاده نکنید.

همه مواد رو مخلوط و خوب هم میزنیم. مایع رو ۳۰ دقیقه داخل یخچال میگذاریم تا خنک بشه. بستنی رو داخل ظرف دردار ریخته و داخل فریزر میگذاریم و وقتی خودشو کمی گرفت در میاریم و دوباره با همزن میزنیم. اینکار رو چند بار باید تکرار کنیم تا بستنی شکل بگیره و درعین حال بلورهای یخ قابل مشاهده نباشند توش.
این در صورتی هست که ماشین بستنی ساز در دسترس نباشه.


اگر بستنی ساز دارید که داخلش بریزید, برای ۲۵ دقیقه تقریبا تا خودشو بگیره, بعد به فریزر منتقل میکنیم برای چند ساعت.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...