Pages

Saturday, September 26, 2015

اسکن دوبل شکلات


مواد اولیه :

آرد ۱,۲/۳ پیمانه
پودر کاکائو ۱/۳ پیمانه
شکر قهوه ای ۱/۴ پیمانه + ۲ قاشق سوپخوری
کره ۱/۲ پیمانه (۱۱۵ گرم)
شیر ۱/۳ پیمانه
خرده شکلات ۱/۲ پیمانه
بکینگ پودر ۲,۱/۲ قاشق چایخوری
نمک ۱/۸ قاشق چایخوری 
عصاره وانیل ۱,۱/۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد



برای شروع فر رو با حرارت 375 درجه فارنهایت روشن میکنیم تا گرم بشه.
میتونیم از دستگاه غذا ساز (food processor) برای مخلوط کردن مواد استفاده کنیم چون برعکس کیک ها تخم مرغ نیاز به هم زدن زیاد نداره و با مواد خشک مخلوط کردن رو شروع میکنیم.


آرد, شکر, بکینگ پودر, نمک و پودر کاکائو رو با هم مخلوط میکنیم. کره که به دمای محیط رسیده رو اضافه میکنیم و با دست یا دستگاه مخلوطشون میکنیم تا ذرات آرد کاملا به کره آغشته بشه و گلوله ای باقی نمونه. 
وانیل,تخم مرغ و شیر رو اضافه میکنیم.


نکته خیلی مهم اینکه اگر از آرد all purpose استفاده میکنیم میزان آرد همونیه که تو دستور هست. اگر نه بسته به نوع آرد مقدارش کم یا زیاد میشه. در این صورت کاری که میشه کرد اینه که قاشق قاشق شیر اضافه کنید. ترجیحا از ارد کامل استفاده نکنید.
در هر صورت آرد رو بیش از اندازه نمیریزیم چون سفت شدن خمیر از افزایش حجم حین پخت جلوگیری میکنه. احتیاج به ورز دادن زیاد هم نداره چون خمیر سفت میشه. همین که مواد خوب مخلوط شدند کافیه.


خمیر رو از دستگاه خارج و شکلات خرد شده یا شکلات چیپسی رو اضافه و مخلوط میکنیم. من از شکلات تخته ای تلخ استفاده کردم. روی تخته میگذاریم و با کارد تیز, درشت خورد میکنیم. میتونیم از شکلات شیری یا حتی شکلات سفید استفاده کنیم. اینم بگم که من کلا از شکلات چیپسی خوشم نمیاد, به همین دلیلم شکلات رو خودم خرد کردم, اگر سختتون هست, شکلات چیپسی رو جایگزین کنید.


خمیر آماده رو روی سطح آرد پاشی شده با وردنه گرد باز میکنیم، به ضخامت 1 سانتی متر, میشه یه دیسک با قطر تقریبا ۸ سانتی متر.

به 8 تا 10 قسمت مساوی برش میزنیم. داخل سینی فر که کمی چرب شده یا روی کاغذ روغنی میچینیم و داخل فر که گرم شده میپزیم، برای حدودا 18-20 دقیقه.


برای سرو میتونیم از گاناش شکلاتی به عنوان glaze که دستورش رو در کیک شکلاتی موزی نوشتم استفاده کنیم. اون موقع دیگه یه اسکن تریپل شکلاتی داریم :-)


1 comment:

  1. سلام عاطفه خانوم عزیز و خسته نباشین بازم یه دستور خوب و خوشمزه این سری دومه که درست می کنم سری اول با نصف مقدار درست کردم و پسر کوچولوم خوشش اومد و هی می گفت درخت کاج واسه همین این سری،برابر رسیپی به شکل درخت و ستاره با قالب کریسمس درست کردم و عالی شد خواستم تشکر کنم ازتون مرسی

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...