Pages

Thursday, February 18, 2016

مینی پای شکلات و پرتقال


به این تارت های فینقیلی خوشمزه, در واقع به این نوع پیچیده شدنشون hand pie یا pop tart میگیم, که حالا واسه اینکه خیلی پیچیده نشه همون مینی پای اسمش رو گذاشتم. البته خیلی هم شبیه دامپلینگ شدند. خلاصه هرچی خواستید صداش کنید که ناراحت نمیشه :)

اندازه خمیر باید اینقدری باشه که پای داخل دست جا بشه و نیازی به برش نباشه, واسه همینه که اسمش hand pie هست. برای داخلش هم از هر ترکیب میوه ای پای میشه استفاده کرد.

مواد اولیه :

شکلات شیری یا تلخ 



خمیر رو بعد از تهیه داخل سلفون یا نایلون میپیچیم و در یخچال نگهداری میکنیم. بهتره همیشه قبل از استفاده حداقل نیم ساعت در یخچال باقی بمونه تا جابیافته. قبل از استفاده میگذاریم تا به دمای محیط برسه تا راحت بتونیم خمیر رو باز کنیم. 
برای باز کردن خمیر، زیر و روی خمیر رو آرد پاشی میکنیم تا راحت تر باز بشه. خمیر رو به ضخامت ۳ یا ۴ میلی متر باز کنیم خوبه. وقت قالب زدن یا برش زدن خمیر هاست. من یه تعدادی رو گرد و بزرگتر درست کردم برای خودم (دو تا خمیر یه اندازه روهم) , و تعدادی رو که میخواستم مثل شیرینی سرو کنم با سایز کوچکتر (یه خمیر همون اندازه قبلی که تا خورده).


از کرم پرتقال داخل خمیر میگذاریم, خیلی پر نکنید خمیر رو که بستن پای سخت میشه. لبه های خمیر رو با یه قطره آب خیس میکنیم, خمیر دوم رو روش میگذاریم یا همون خمیر رو تا میزنیم و با چنگال لبه ها رو روی هم فشار میدیم تا به هم بچسبند. برای بستن کوچکترهاش  از همین وسیله که نمیدونم چی بهش میگیم و برای  بستن قطاب استفاده میکنیم, استفاده کردم.

داخل سینی فر روی کاغذ شیرینی پزی میچینیم و برای ۱۵ دقیقه داخل یخچال میگذاریم. تو این فاصله فر رو با حرارت ۴۲۵ درجه فارنهایت روشن میکنیم تا گرم بشه.


روی پای ها رو با نوک چاقو یا یه سیخ چوبی نازک سوراخ میکنیم و میگذاریم داخل فر تا بپزه, برای ۱۲ تا حد اکثر ۱۵ دقیقه.

بعد از پخت میگذاریم خنک شه. شکلات شیری یا تلخ, بسته به سلیقه, برای روش لازم داریم. شکلات رو خرد و به روش بن ماری آب میکنیم. یعنی اینکه شکلات رو داخل کاسه ترجیها فلزی میریزیم و روی قابلمه آب در حال جوش یا کتری میگذاریم, طوری که کف کاسه با آب زیرش در تماس نباشه.شکلات رو گاهی هم میزنیم تا زودتر آب بشه. 
شکلات آب شده رو داخل یه پلاستیک زیپلاک میریزیم, یه گوشه پلاستیک رو برش کوچیکی میزنیم و شکلات روی پای های آماده شده میدیم. اگر نه با قاشق هم میتونیم کم کم شکلات رو روی پایها بدیم.


میگذاریم یخچال تا کرم وسط پای و شکلات روش خودشون رو بگیرند.
جای همه خالی ... به به 
یه تعدادش هم همراه کادوی تولد یکی از دوستان شد.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...