Pages

Tuesday, March 14, 2017

کمپوت گلابی قرمز


برای قرمز شدن گلابی ها من از چغندر قرمز استفاده کردم چون حسابی رنگ میده و البته عطر و طعمش رو به گلابی میده که من خیلی دوست دارم. اگر چغندر دوست ندارید یا در دسترس نیست، میتونید از آلبالو، رزبری یا کرنبری تازه به جای چغندر استفاده کنید.

مواد اولیه:

گلابی 4 عدد
چغندر متوسط 1 عدد
شکر 1/2 پیمانه
چوب دارچین 1 تکه
هل 2 عدد
گلاب 2 قاشق سوپخوری
پوست پرتقال 5 سانتی متر

اول از همه بگم ، گلابی ای رو انتخاب کنید که بافت سفتی داشته باشه و حین پختن له نشه. منظورم این نیست که کال باشه، باید ذاتا سفت باشه.
گلابی های آسیایی هم اصلا برای اینکار مناسب نیستند. 


چغندر رو پوست گرفته و به تکه های درشت تقسیم میکنیم.
همراه شکر و باقی مواد، به جز گلاب داخل قابلمه می ریزیم.
روشون آب سرد میریزیم و میگذاریم جوش بیاد.
وقتی جوش اومد گلابی ها رو که پوست گرفتیم داخل قابله به حالت خوابیده میچینیم و نیم ساعت زمان میدیم تا بپزند.
یادمون باشه مقدار آبی که اول کار داخل قابلمه مبربزیم باید اینقدری باشه که روی گلابی ها رو بپوشونه.


دقیقه آخر کار گلاب رو هم اضافه میکنیم.
بعد از پخت گلابی ها رو از مایع خارج نمیکنیم. بهتره حداقل 2 ساعت داخل مایع در یخچال استراحت کنه تا رنگ و مزه کامل به خورد گلابی بره.
بهترین حالت اینه که تا 12 ساعت هم بتونبد داخل مایع نگهش دارید که مزش عالی میشه و حسابی همه بوهای خوب رو به خودش میگیره.


میتونید همراه یه اسکوپ بستنی یا به تنهایی سرو کنید.
من برای تزیین کیک تولد مامانم ازش استفاده کردم، کیک پسته با روکش خامه و روی کیک هم یک گلابی درسته و دونیمه گلابی.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...