Pages

Sunday, April 12, 2020

بیسکویت ۳ رنگ


با خمیر این بیسکویت, اولین بار بیسکویت برگهای پاییزی رو درست کردم که عالی شدند. تا الان چند مدل بیسکویت دیگه هم با همین خمیر آماده کردم, با تغییرات خیلی کوچیک بیسکویت توت فرنگیبیسکویت هندوانه و بیسکویت دکمه ای. برای دیدن روش تهیه روی اسمشون کلیک کنید.
برای عطر این بیسکویت از هر اسانسی میتونید استفاده کنید. من کلا میونه خوبی با وانیل ندارم, عصاره بادام استفاده کردم, برای رنگ بندی هم از هر رنگی که تمایل دارید.

مواد لازم:

کره 1 پیمانه
شکر 1 پیمانه
آرد 2،1/2 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
شیر 2 قاشق سوپخوری
عصاره وانیل یا بادام 1،1/2 قاشق چایخوری
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
رنگ خوراکی



برای شروع کره رو که به دمای محیط رسیده و نرم شده با شکر مخلوط میکنیم و اونقدری با همزن مخلوط میکنیم تا کاملا کرمی شکل بشه. تخم مرغ، شیر و عصاره رو یکی یکی اضافه میکنیم. آرد و بکینگ پودر رو هم مخلوط میکنیم تا خمیر جمع بشه. به هیچ وجه آرد بیشتری اضافه نمیکنیم. خمیر کمی چسبناک ممکنه باشه. کاملا طبیعیه و داخل یخچال که بره مشکل حل میشه.
خمیر رو به 3 قسمت مساوی تقسیم میکنیم و با چند قطره رنگ خوراکی رنگشون میکنیم. رنگ رو تا جایی اضافه میکنیم تا رنگ دلخواه رو بهمون بده. خمیر ها رو جداگانه کمی باز میکنیم و در پلاستیک فریزرهای جداگانه قرار میدیم. 1 ساعت داخل یخچال میگذاریم.


بعد از 1 ساعت خمیرها رو از یخچال خارج میکنیم. هر کدوم رو اندازه یه مربع ۲۰ در ۲۰ باز میکنیم. خمیرها رو رویهم قرار میدیم طوری که لبه هاشون از هم کمی فاصله داشته باشه, مطابق عکس.
از همون لبه با کمک سلفون خمیر رو لوله و از طول ۲ قسمت کنید.
من از کناره ها لوله خمیری رو صاف کردم تا بعد از برش مربع شکل بشه. اگر نه با غلطاندن کامل گردش میکنیم.


اینجاست که میتونیم برای سایز بیسکویت تصمیم بگیریم. بیسکویت سایز کوچکتر بخوایم همینجا لوله خمیری رو باریکترش میکنیم. برای اینکار خمیر رو داخل سلفون قرار بدید و روی سطح کار قل بدید تا قطر خمیر همه جا یکسان باشه.
توجه کنید که بیسکویت ها حین پخت یه مقدار افزایش سایز خواهند داشت.
خمیرها رو داخل سلفون فیکس میکنیم. مجدد 1 ساعت داخل یخچال میگذاریم.

بعد از 1 ساعت لوله خمیری رو برشهای 5 تا 6 میلیمتری میزنیم و روی کاغذ داخل سینی فر قرار میدیم. روی بیسکوئیتها رو کمی شکر میپاشیم.


فر رو باید از قبل با حرارت 400 درجه فارنهایت روشن کرده باشیم تا گرم بشه. مدت 7 تا حداکثر 9 دقیقه داخل فر میگذاریمشون. 7 دقیقه میپزند و از اون به بعد زیرش شروع به قهوه ای شدن میکنه. 9 دقیقه حداکثر زمانه, بیشتر از این دیگه شروع به تغییر رنگ میکنه.
از فر که درشون آوردیم 1 دقیقه میگذاریم تا از حرارت بیفتند و از سینی خارج میکنیم.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...