Pages

Tuesday, June 26, 2012

کیک کیوی


این کیک رو خیلی دوست دارم چون وقتی تو فر میپزه عطر کیوی همه جا میپیچه. مقدار شکر رو 3/4 پیمانه گفتم ولی خودم 1/2 پیمانه ریختم چون نمیخوام شیرینی زیاد باعث بشه مزه کیوی رو کمتر احساس کنم. به هر حال با همین مقدار هم خیلی خوب شد.

مواد لازم:

آرد 1،1/2 پیمانه
کره 1/2 پیمانه
شکر قهوه ای 3/4 پیمانه
شیر  1/2  پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
کیوی 4 عدد
رنده پوست لیمو ترش 2 قاشق چایخوری
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
جوش شیرین  1/2 قاشق چایخوری



فر رو روشن میکنیم با حرارت 350 درجه فارنهایت تا گرم بشه.
کره که به دمای محیط رسیده و شکر مخلوط میکنیم تا کرمی شکل بشه. تخم مرغها رو یکی یکی اضافه میکنیم و اینقدری هم میزنیم تا رنگ مواد روشن بشه، و بعد رنده پوست لیمو ترش. شیر رو هم میریزیم.


آرد، جوش شیرین و بکینگ پودر رو در ظرف دیگه ای با هم مخلوط میکنیم و در 2 یا 3 مرحله داخل بقیه مواد میریزیم و مخلوط میکنیم.

کیوی ها رو پوست میگیریم و ریز خرد میکنیم. داخل مایع کیک میریزیم و  با قاشق مخلوطش میکنیم. یه کمی از کیوی ها رو نگه میداریم.


مایع کیک رو میریزیم داخل قالبی که دیواره ها و کفش کاملا چرب شده. 
کیوی های خرد شده ای که نگه داشته بودیم رو روش میریزیم.


مدت 60-65 دقیقه داخل فر بمونه. از فر که خارجش کردیم 15 دقیقه صبر میکنیم تا کمی خنک بشه و از قالب درش میاریم.


عصر یه روز تعطیل، کنار خانواده یا دوستان، یه کیک خوش عطر و خوشمزه، همراه چای داغ ...
به به
خیلی میچسبه


5 comments:

  1. نسرین از ونکوورJuly 20, 2012 at 1:27 PM

    مرسی .عالی بود

    ReplyDelete
  2. سلام عزیزم...ممنون بابت دستورهای خوبت
    میخواستم الان این کیک رو درست کنم ولی لیموترش ندارم میخواستم ببینم می شه به جاش از اب لیمو استفاده کنم؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام عزیزم
      میتونی از رنده پوست پرتقال استفاده کنی
      یا مرکبات دیگه
      شرمنده دیر جواب دادم
      :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...