Pages

Saturday, December 1, 2012

میگو یونانی


مواد لازم: 

میگو 250 تا 300 گرم
سیر 2 حبه
گوجه 3 عدد
اسفناج خرد شده 1 پیمانه
زیتون 10 عدد
سرکه 1 قاشق غذاخوری
ارگانو 1 قاشق چایخوری
تخم گشنیز 1/2 قاشق چایخوری
روغن 2 قاشق سوپخوری
پنیر فتا 2 قاشق سوپخوری
نمک ، فلفل سیاه
سس تند


برای شروع گوجه خرد شده، سرکه، ارگانو، تخم گشنیز، نمک و فلفل، سس تند رو با هم مخلوط و کنار میگذاریم.
برای خرد کردن اسفناج هم فقط برگها رو کنار هم میگذاریم و برشهای باریک میزنیم. نیاز نیست خیلی خرد بشند.


برای انتخاب میگو بهتره از میگوهای خام استفاده کنیم نه میگوی نیم پز. اگه از میگوی یخ زده استفاده میکنیم میریزمشون داخل آبکش و با جریان آب سرد یخشون رو باز میکنیم. اشتباهترین کار برای باز کردن یخ میگو یا حتی ماهی اینه که در دمای محیط یا زیر جریان آب گرم قرارشون بدیم.

روغن رو در تابه گرم میکنیم، یک طرف میگوها رو مدت 2 دقیقه سرخ میکنیم. دونه دونه برشون میگردونیم و طرف دوم رو هم 1 دقیقه سرخ میکنیم. 


میگوها رو از تابه خارج میکنیم و در روغن باقی مونده سیر ریز شده رو تفت میدیم. یادمون باشه روغن باقی مونده سرشار از طعم و مزه میگوییه که سرخ کردیم و برای نگه داشتنش دوباره ازش استفاده میکنیم.

مخلوط گوجه رو اضافه میکنیم و 5 دقیقه زمان میدیم تا بپزه و آبش کمی کشیده بشه.
میگوها، اسفناج و زیتون رو اضافه میکنیم؛ که البته من زیتون رو فراموش کردم بریزم.
2 دقیقه ای با هم بپزند کافیه.


موقع سرو پنیر فتا خرد شده رو روی غذا میریزیم.

این غذا میشه گفت کم ترشیه و ما ایرانیها هم که کلا ترشی دوستیم. مزش رو میچشیم و ترشیش رو با سرکه یا ابلیمو اندازه میکنیم.



دستور ساده و خوشمزه ایه.
نوش جونتون بشه ...........

source:canalvie.com


8 comments:

  1. من راستش خیلی میگو دوست ندارم ، اما فکر میکنم از این ترکیب خیلی خوشم بیاد ، عاطفه یه بار میام خونت برام بدرست که کیف کنم ، اوکی ؟ :)

    ReplyDelete
  2. من اوایل گیاه خواریم هیچ گوشتی نمیخوردم الا میگو عاااشقشم
    الانم بعضی وقتها میزنه به کلم :)
    نوش جونت باشه

    ReplyDelete
  3. عاطفه جون خیلی‌ هوس انگیزه مخصوصا برای من میگو دوست . نوش جونت عزیزم .

    ReplyDelete
  4. عاطفه جون این کامنت های انگلیسی که ادرس میزارن اسپم هستن بازشون نکن

    ReplyDelete
  5. به به این غذای خوشمزه ولی من بیشتر از بشقابت خوشم اومد خیلی خوشگله در ضمن میگو نیم پز فقط اینجاها پیدا میشه تو ایران نبود حالا که نوشتی من فهمیدم ممنون

    ReplyDelete
    Replies
    1. به همین خاطرم که ایران نیست خیلی از ایرانیا نمیدونن که چیزی که میخرند نیمه پزه

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...