Pages

Monday, July 22, 2013

پیراشکی فلفل





این پیراشکیهای خوشمزه رو بلاخره تصمیم گرفتم با فلفل شیرین درست کنم، از اونجایی که مدل به مدل فلفل یه کمی تند و خیلی تند خریدم و به هرکدوم یه مدل حساسیت دادم :-(

مواد لازم:
فلفلهای بلند و جادار برای پرشدن
آرد 1و1/2 تا 2 پیمانه
مایه خمیر 1/2 قاشق سوپخوری
آب ولرم 1/3 پیمانه
کره 40 گرم
تخم مرغ 1 عدد
ماست 1 قاشق سوپخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری


برای روی پیراشکی:
زرده تخم مرغ

برای داخل پیراشکی مواد دلخواهمون رو استفاده میکنیم.


ایده این پیراشکی رو از آشپزخانه کوچک لیلا جون گرفتم که دستورش رو خیلی وقت پیش گذاشته بود و منم تو این مدت در حال آزمودن تاثیرات انواع فلفل بر خودم بودم:-) از خمیر پیراشکی عدس استفاده کردم. کم و بیش همون دستور خمیر پیراشکی فلفلیه.

برای خمیر، مایه خمیر و نمک رو در آب ولرم حل میکنیم و 10 دقیقه ای صبر میکنیم تا عمل بیاد. ماست و تخم مرغ رو مخلوط میکنیم. کره آب شده که خنک شده و مایه خمیر رو اضافه میکنیم.
داخل کاسه دیگه ای آرد میریزیم. وسط آرد رو گود میکنیم و مخلوط تخم مرغ و باقی مواد رو داخلش میریزیم. با دست شروع به هم زدن میکنیم تا مواد یکدست بشند. اگه خمیر هنوز چسبنده بود ذره ذره آرد اضافه میکنیم. روی سطح صاف آرد پاشی شده خمیر رو 5 دقیقه ای ورز میدیم. داخل کاسه آردپاشی شده برش میگردونیم و روش رو میپوشونیم. حدود 45 دقیقه زمان میدیم تا حجم خمیر 2 برابر بشه.

برای پرکردن فلفلها از مخلوط گوشت چرخ شده، قارچ و گوجه خشک که با پیاز و سیر و ادویه تفت دادم و با کمی بلغور پخته شده استفاده کردم.

شکم فلفلها رو سرتاسر باز و دونه هاش رو خالی میکنیم. با مواد پرشون میکنیم. فلفلهای من نسبتا درشت بودند و کار راحتی بود.


برای پوشش فلفلها من ترجیح دادم لایه نازکتری نون داشته باشم. پس خمیر رو به جای لوله و باریک کردن، با وردنه باز کردم و نوارهای بلندی ازش بریدم. از دور ساقه فلفل شروع به پیچیدن کردم طوری که لبه نوار خمیری کمی روی خمیر بالایی قرار بگیره. در عکس کاملا مشخصه.

برای روی پیراشکی، زرده تخم مرغ رو با یکی 2 قاشق شیر مخلوط و با قلم مو روشون میمالیم. از اونجایی که من معتادم به استفاده از کنجد روی غذاهای خمیری روشون کنجد هم پاشیدم.


پیراشکیها رو روی سینی فر چرب شده قرار میدیم و داخل فری که از 20 دقیقه قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم شده میپزیم، حدود نیم ساعت یا تا زمانیکه روشون طلایی بشه.



این سر فلفل تو عکس آخر بیشتر شبیه یه میوه شده، میوه ای به اسم پیراشکی فلفل LOL
نوش جون ....

10 comments:

  1. وای عاطفه جون ،چقدر این گیراشکی ها هوس انگیزن .منم نمی تونم فلفل تند بخورم باید برم دنبال فلفل های شیرین .دستتون درد نکنه و نوش جان

    ReplyDelete
  2. عاطفه جان عزیز واقعا عالی شده حتما خیلی خوشمزه بوده ..نوش جونتون.

    ReplyDelete
  3. Salam,inghadr chiz hayeh khoshmazeh injas ke nemidonam baraye kodom kament bezaram,faghat migam khasteh nabashy va daste golet dard nakoneh azizam kheile alea...

    ReplyDelete
  4. خیلی خوشگل شدن عاطفه جونم...منم خیلی وقته دلم میخواد درست کنم..نوش جونتون

    ReplyDelete
  5. عالی شده عاطفه عزیزم البته منم یه مدل دیگه اشو درست می کنم که خیلی جالبه این خیلی خوردنی و با مزه شده نوش جونتون

    ReplyDelete
  6. بسیار بسیار عالی و زیبا و همچنان خوش مزه معاوم میشود دستان گلتان درد نکند

    ReplyDelete
  7. بسیار بسیار عالی و زیبا و همچنان خوش مزه معاوم میشود دستان گلتان درد نکند

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...