Pages

Thursday, July 7, 2016

پنکیک در فر


این پنکیک اشتها آوری که مشاهده میکنید اسمش هست Dutch baby pancake یا German pancake یا Dutch puff. حالا هلند و آلمان این وسط چیکار دارن با این پنکیک و اصلا اصالتش برمیگرده به کدوم کشور نمیدونم والاااااااا ........ شایدم به هیچ کدومشون مربوط نباشه !!! 

مواد اولیه :


تخم مرغ 2 عدد

کره 2 قاشق سوپخوری
شکر 1 قاشق سوپخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
آرد 1/2 پیمانه
شیر 1/2 پیمانه
نمک 1 پینچ
میوه تازه
پودر قند (یا maple syrup )


اول از همه بگم که به یه قالب 9 اینچی (23 سانتیمتر) نیاز داریم. میتونیم از قالب فلزی استفاده کنیم یا پیرکس یا تابه چدنی یا استیل که نچسب باشه و قابل قرار دادن داخل فر. قالب مربع باشه یا دایره زیاد فرقی نداره.

فر رو با حرارت 400 درجه فارنهایت روشن میکنیم تا گرم بشه.


در ظرفی وانیل، تخم مرغ و شیر رو باهم مخلوط میکنیم. در ظرف دیگه ای آرد، شکر و نمک رو مخلوط و وسط مواد رو گود میکنیم. مخلوط تخم مرغ و شیر رو داخلش میریزیم و هم میزنیم. فقط در حدی هم میزنیم که ارد مخلوط شه و گلوله ای باقی نمونه. زیاد هم زدن ارد موجب سفت شدن پنکیک میشه.


کره رو داخل قالب میریزیم و داخل فر درحال گرم شدن میگذاریم تا آب بشه.
وقتی کره آب شد داخل قالب و دیواره هاش میچرخونیم تا ظرفمون کامل چرب بشه. اضافه کره رو به مایع پنکیک اضافه میکنیم. کف قالب هرچی چرب و چیلی تر باشه مطمین تر میشیم که پنکیک نخواهد چسبید.
مایع رو داخل قالب میریزیم و داخل فر گرم مدت 25 تا 30 دقیقه میپزیم.


موقع سرو روش رو پودرقند میپاشیم یا با maple syrup سرو میکنیم. میوه های تازه فصل رو همراهش کنید که خیلی میچسبه.
من پنکیک و کرپ رو معمولا با maple syrup دوست دارم، اینبار برای تنوع از پودر قند استفاده کردم.


2 comments:

  1. عاطفه جان من پودر اماده پنکیک از کاستکو گرفتم میشه باهاش اینو درست کنم؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. راستش من تاحالا نخریدم پودر آمادش رو
      ولی فکر نمیکنم مشکلی پیش بیاد
      فقط ظرفت رو مثل همین دستور حسابی چرب کن

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...