Pages

Thursday, February 7, 2019

کوکی چیپس کره بادام زمینی


در این دستور میتونید چیپس کره بادام زمینی رو با چیپس شکلات یا انواع مغز ها و میوه های خشک جایگزین کنید و هماهنگ با اونها ادویه یا اسانس به مواد اضافه کنید.

کره ۱/۲ پیمانه (۱۱۳ گرم)
شکر ۱/۲ پیمانه
شکر قهوه ای ۱/۴ پیمانه
ارد ۱,۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
جوش شیرین ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک ۱/۸ قاشق چایخوری
وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
چیپس کره بادام زمینی یا شکلات ۳/۴ پیمانه
(اگر از چیپس ریز استفاده میکنید, به اندازه ۲ قاشق سوپخوری ازش کم کنید.)



کره رو آب میکنیم و با شکر ها و  وانیل مخلوط میکنیم. اینقدری هم میزنیم که شکرها در کره حل و مخلوط کشدار بشه. تخم مرغ که باید هم دمای محیط باشه رو هم مخلوط میکنیم اما زیاد هم نمیزنیم, فقط کمی در حد مخلوط شدنش. زیاد مخلوط کردن تخم مرغ باعث کیکی شدن بافت کوکی میشه.

مواد خشک رو جداگانه مخلوط و به باقی مواد اضافه میکنیم. کف سینی فر رو کاغذ شیرینی پزی پهن میکنیم. از خمیر گلوله هایی میگیریم و داخل سینی با فاصله میچینیم, چون کوکی ها حین پخت خیلی باز میشند.

این مدل کوکی ها معمولا با سایز بزرگ پخته میشند که باید براش گلوله ای حدودا اندازه گردو بگیرید. من سایز کوچیک پختم و به همین خاطر هم از چیپس ریز استفاده کردم, مقدار خمیر رو هم نصف گرفتم برای گلوله ها.


روی گلوله ها رو کمی فشار میدیم و صاف میکنیم تا حین پخت بیشتر پهن بشند. من کمی از چیپس ها رو نگه داشته بودم که تو این مرحله روشون چیدم. شیرینی ها رو داخل فر که از ۲۰ دقیقه قبل با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کردیم تا گرم بشه میپزیم, برای ۱۱ تا ۱۲ دقیقه.

این مقدار مواد ۱۲ تا ۱۳ تا کوکی بهمون میده و اگر مثل من سایز کوچیک بپزیم که مقدارش ۲ برابر میشه. مغز کوکی ها بعد خنک شدن هم باید نرم بمونه. پس وقتی کاملا خنک شد داخل ظرف دردار نگه داری کنید.


نکته : بعد از پخت به شیرینی ها دست نزنید و زمان بدید تا نیم ساعتی کاملا خنک بشند. همین باعث میشه این تَرَکهای خوشکل روی کوکی ها تولید بشه که از مشخصه های این مدل کوکی هاست.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...