Pages

Friday, May 29, 2020

بستنی لیمو



با خودم گفتم من خیلی چیزا با لیمو درست کردم, فقط بستنی مونده که داره منو صدا میزنه. این بستنی رو من با لیموی سبز درست کردم, با لیموی زرد هم دقیقا همین دستور رو باید اجرا کنید.

روش تهیه که خیلی راحته, نیاز به پخت نیست و فقط لازمه همه چی رو با هم مخلوط کنیم.

برای درست کردن این بستنی چی لازم داریم :

خامه ۳۰ تا ۳۵ درصد ۲ پیمانه 
شیر عسلی ۳۰۰ گرم 
آب لیمو تازه ۱/۲ پیمانه 
رنده پست لیمو ۲ قاشق سوپخوری (یا ۱ قاشق سوپخوری عصاره لیمو)
رنگ خوراکی, زرد یا سبز (اختیاری)


یادتون باشه حتما باید از آب لیمو تازه استفاده کنید, نه آب لیمو بازاری.
منظورم از شیر عسلی sweetened condensed milk هست که تو ایران به شیر عسلی معروفه. اشتباهی evaporated milk استفاده نکنید.
همه مواد اولیه حتما باید سرد باشند.

خامه رو هم میزنیم تا کمی غلیظ بشه, ولی نه اونقدر که چربیش دربیاد.
شیر عسلی و رنده پوست لیمو رو اضافه میکنیم. حین هم زدن آب لیمو رو هم اضافه میکنیم. در آخر کمی رنگ خوراکی که من از زرد استفاده کردم.

اگر دوست ندارید ذرات پوست لیمو قابل مشاهده باشه یا زیر دندون بیاد, از اسانس استفاده کنید. و البته اگر من از رنگ خوراکی سبز به جای زرد استفاده میکردم ذرات پوست لیمو کمتر قابل مشاهده بودند, ولی بافت و مزش رو من اینطوری میپسندم.


همه مواد رو مخلوط و خوب هم میزنیم. مایع رو ۳۰ دقیقه داخل یخچال میگذاریم تا خنک بشه. بعد داخل ظرف دردار ریخته و داخل فریزر میگذاریم و وقتی خودشو کمی گرفت در میاریم و دوباره با همزن میزنیم. اینکار رو چند بار باید تکرار کنیم تا بستنی شکل بگیره و درعین حال بلورهای یخ قابل مشاهده نباشند توش.

این در صورتی هست که ماشین بستنی ساز در دسترس نباشه.


اگر بستنی ساز دارید که داخلش بریزید, برای ۲۵ دقیقه تقریبا تا خودشو بگیره, بعد به فریزر منتقل میکنیم برای چند ساعت.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...