Pages

Saturday, January 2, 2021

شیرینی مربایی فرانسوی


این خوشمزه بهترین دستور شیرینی مربایی هست  که تا الان امتحان کردم, ۲ تا بیسکویت سابله که مربای خوشمزه بینشون قرار میگیره و روش تهیه سابله ها معکوس هست, یعنی به جای شکر و کره, با مواد خشک کار رو شروع میکنیم. نکته اینکه معمولا سابله ای که بالا قرار میگیره باریکتر از مدلهای دیگه شیرینی مربایی هست.
کوکی ها به اندازه کافی ترد هستند, با وجود مربا رطوبت بیشتری جذب میکنند و تو دهان آب میشند, بی نظیره 😍

مواد اولیه :

کره ۹۵ گرم
آرد ۱,۱/۲ پیمانه
پودر قند ۱/۲ پیمانه 
نشاسته ذرت ۲ قاشق سوپخوری
خامه ۱ قاشق سوپخوری 
نمک ۱/۸ قاشق چایخوری 
وانیل ۱ قاشق چایخوری 
زرده تخم مرغ ۳ عدد
مربا ۳/۴ پیمانه
پودر قند اضافی 


کره سرد رو تکه تکه می کنیم و همراه آرد داخل دستگاه غذاساز میریزیم, چند پالس میزنیم تا ذرات آرد به کره آغشته بشه. پودر قند, نمک و نشاسته رو اضافه و مخلوط میکنیم. در نهایت زرده ها, وانیل و خامه رو اضافه میکنیم. من از خامه ۳۵% استفاده کردم, میتونه کم چرب تر هم باشه. 

خمیر رو جمع میکنیم, مثل یه دیسک ضخیم باز میکنیم و داخل نایلون میگذاریم و ۲ ساعت در یخچال استراحت میدیم.


خمیرها رو از یخچال خارج میکنیم, بین دو تا نایلون یا کاغذ شیرینی پزی با کمک وردنه باز میکنیم, با ضخامت ۵ تا ۶ میلیمتر.

قالب زدن رو طبق عکس انجام بدید. قالب من ۵.۵ سانت هست و برای برش وسط از قالب ۲.۵ سانت استفاده کردم. وسط  کوکی هاتون رو بعد از چیدن در سینی قالب بزنید و قالب رو هربار  در ارد بزنید تا به خمیر نچسبه.
کوکی ها رو در دو سینی مجزا بچینید, روی سینی فر که کاغذ شیرینی پزی گذاشتید.


فر رو باید از قبل با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کرده باشیم تا گرم بشه. مدت ۱۰ تا ۱۱ دقیقه برای پخت کوکی های کامل و ۸ تا ۹ دقیقه برای کوکی های سوراخ دار لازمه. 
از فر که درشون آوردیم فقط ۱ دقیقه میگذاریم تا از حرارت بیفتند و از سینی خارج میکنیم.


بعد از اینکه کوکی ها خنک شدند, روی کوکی های سوراخ دار پودر قند میپاشیم, ۱ قاشق چایخوری مربا وسط کوکی کامل میگذاریم و کوکی دوم رو کمی روش فشار میدیم. من از مارمالاد زردآلو استفاده کردم.

همین الان قابل سرو هست ولی بهتره یه کم بمونه تا کوکی ها رطوبت مربای وسطشون رو جذب کنند و نرم بشند 😉 به به


 نوش جان ... ............

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...