Pages

Saturday, November 10, 2012

نان کدوحلوایی





مواد لازم :
آرد حدودا 4،1/4 پیمانه
پوره کدوحلوایی 1،1/2 پیمانه
شیر ولرم 1/2 پیمانه
کره 1/4 پیمانه (57 گرم)
مایه خمیر 2،1/4 قاشق چایخوری
شکر 2 قاشق سوپخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری
زنجبیل 1/2 قاشق چایخوری
جوزهندی 1 پینچ

روی نان:
تخم مرغ کوچک 1 عدد
شیر 2 قاشق سوپخوری
تخم کدو



برای درست کردن پوره کدوحلوایی اینجا توضیح دادم: * پوره کدوحلوایی *



مایه خمیر، شکر و شیر ولرم رو مخلوط و 10 دقیقه صبر میکنیم تا پف کنه.
با پوره کدو حلوایی و کره که به دمای محیط رسیده و حسابی نرم شده مخلوطش میکنیم.
آرد رو در کاسه ای میریزیم، نمک و ادویه ها رو بهش اضافه میکنیم و  وسطش رو گود میکنیم.
مخلوط کدو حلوایی و مایه خمیر رو داخل گودی میریزیم و با دست مخلوط میکنیم تا خمیر جمع بشه.
خمیر رو روی سطح تمیز آردپاشی شده ای قرار میدیم و 10 دقیقه ای ورز میدیم. خمیر رو داخل ظرف برمیگردونیم و روش رو میپوشونیم.
مدت 1 ساعت و نیم ظرف رو یه گوشه گرم قرار میدیم تا حجم خمیر زیاد بشه.


اینم خمیر عمل اومده که از تپلی شدن کلی خوشحاله :-)

اینجای کار دیگه سلیقه ایه که چطور خمیر رو فرم بدیم. کاری که من کردم :
خمیر رو به 12 قسمت تقسیم میکنیم. هر تکه رو یه ورز کوچولو میدیم و گردش میکنیم. همه تکه ها رو داخل یه قالب بزرگ یا داخل قالبهای کوچکتر خمیرها رو چند تا چند تا کنار هم قرار میدیم. کف قالب رو با چند قطره روغن باید چرب کنبم.
20 دقیقه ای زمان میدیم تا دوباره پف کنند.
فر رو هم با 375 درجه فارنهایت روشن میکنیم تا گرم بشه.


تخم مرغ رو با شیر مخلوط میکنیم و با قلم مو روی نون تپلی هامون میمالیم. شیر صرفا برای اینه که بافت تخم مرغ رو از هم باز کنه تا از روی خمیر سر نخوره.
روی نون رو تخم کدو میپاشیم. البته چون تخم کدو درشته من دونه دونه روی خمیر گذاشتمشون و یه فشار کوچولو دادم تا خوب بچسبه روی نون.


نون رو مدت 20 تا 25 دقیقه داخل فر قرار میدیم تا بپزه، پف کنه و طلایی بشه.



این نون خوشمزه رو من برای صبحونه سرو کردم. با عسل، مربا، پنیر خامه ای، با همش خوشمزه شد.
جای شما هم خالی.



14 comments:

  1. چقدر خوووووشگل شده رنگ نارنجی با رنگ سبز ترکیب زیبایی به وجود اورده
    مرسی خانوم با سلیقه

    ReplyDelete
  2. وای این معرکه ست........ خیلی عالی شده استاد نون پزی من..یه تیکه شو بفرست اینور پلیزززززز

    ReplyDelete
  3. ای استاد نون پزی ، خسته نباشی عزیزم ، عالی درآوردیش ، نوووووش جونتون دخترم

    ReplyDelete
    Replies
    1. قربونت مامان رزی خوشکلم .....

      Delete
  4. Atefeh Jon marekas,,, aslan harfi nemishe zad , chy kar kardi ,kheili kheili Khob shode. Noshe joneton.
    Ye chand vaghti dastor nazashte bodi, bad jor behet adat kardam ba in dastorhaye zybat:):):)

    ReplyDelete
    Replies
    1. میبخشی گلم .... یکمی حال ندار بودم
      خوب شدم دیگه
      این مشقای تلمبار شده رو یکی یکی مینوسیم براتون
      منم به شما عادت کردم عزیز
      :-)

      Delete
  5. باز هم این نونوای ما با یه نون خوشمزه اومده :) مثل همیشه عالی. share می کنم تا دیگران هم ببینند.

    ReplyDelete
  6. راستی منم امروز نون و یه پیتزا جدید و قرتی درست کردم قرصت کنم عکسهاش رو امشب میذارم...

    ReplyDelete
    Replies
    1. منتظرم زارا جون
      دستور رو رو فیسبوکت هم گذاشتم
      :-)

      Delete
  7. عاطفه جون من کاملا می‌دونم چقدر خوب و خوشمزه میشه من هم یک مدل درست کردم . نوش جونتون عزیزم .

    ReplyDelete
  8. خانم عزیز من این نان کدو حلوائی تا خمیر گرفتم می خوام تکه تکه کنم خیلی می چسبد بدستم آردهم میزنم ولی اصلا اجازه نمی ده آدم گلوله اش کنه حتما" خمیر من یه اشکالی داره خواهش میکنم مرا راهنمائی کنید قربانت عزیزم

    ReplyDelete
    Replies
    1. چسبندگی تنها دلیلش آرده عزیز
      اگه باقی مواد رو به اندازه ریخته باشید
      باید تا جایی که به دست نچسبه آرد اضافه کنی

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...