Pages

Wednesday, August 13, 2014

کریسپی سیب و ریواس




دستور کرسپی سیب و آلوی سیاه رو 2 سال پیش گذاشته بودم که میتونه دسر یا یک صبحانه و میان وعده مغذی باشه. البته یه سری شیرینیهای میوه ای هم هستند که دستورشون رو با کلیک روی این جمله میتونید ببینید و جزو همین دسته محسوب میشند با این تفاوت که مقدار میوه کمتره و بین 2 لایه کریسپی قرار میگیره و قابل برش هست.

درباره این یکی هم بگم که ریواس طعم ترشی به دسرمون میده. ترکیبش با توت فرنگی در پای خیلی خوب شد. عطرش که آدم رو مست میکنه. این بار هم باسیب که میوه در دسترستری هست برای همه.

مواد لازم:
ریواس خرد شده 4 پیمانه
سیب خرد شده 4 پیمانه
شکر سفید 1/2 پیمانه
شکر قهوه ای 1/2 پیمانه
نشاسته 3 قاشق سوپخوری
1/2 لیمو ترش

برای رویه:
آرد 1 پیمانه
جودوسرپرک 1 پیمانه
شکرقهوه ای 1/2 پیمانه
کره 5 قاشق سوپخوری
ماست 3 قاشق سوپخوری
نمک 1 پینچ


خوب من معمولا از ترکیب سیب ترش و شیرین استفاده میکنیم ولی چون ریواس ترشه سیب شیرینتر رو انتخاب کردم.
سیب و ریواس رو خرد میکنیم. ریز و درشتش سلیقه ایه. اگه میخواید میوه ها به چشم بیاد از مال من درشت تر خرد کنید ولی بهتره سیب و ریواس یه سایز باشند.
با شکر سفید و قهوه ای و نشاسته مخلوط میکنیم. به نصف لیمو ترش احتیاج داریم. رنده قسمت رنگی پوست لیمو و آبش رو به مواد اضافه میکنیم.


مواد رو داخل قالب میریزیم.
توی همون ظرف که مخلوط میوه ایمون توش بوده، تمام مواد اولیه خمیر رو با هم مخلوط میکنیم. نباید خمیر یکدست و صافی داشته باشیم، همین قدر که مواد به خورد هم رفته باشند کافیه. با دست روی میوه ها میریزیم. احتیاج نیست همه جا یکدست و صاف و یک اندازه باشه. اتفاقا بهتره که بعضی جاهاش گلوله گلوله بشه و یکدست نباشه، که توی عکسها هم تا حدودی مشخصه.


مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که روش طلایی بشه، داخل فری که از 20 دقیقه قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم کردیم میپزیمش.


گرم و سرد سرو کردنش هم پای خودتون :) اگه یخچال بره شربت حاصل از پخت میوه ها غلیظ میشه. خلاصه که با چای گرم یا یه کوپ بستنی وانیلی خیلی میچسبه.


دستور کریسپی سیب و آلوی سیاه رو اگر نگاه کنید میبینید که لایه کریسپی روی دسر کمی متفاوت و مغذی تره. آخرش نکاتی رو دربارش  توضیح دادم. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...