Pages

Thursday, August 28, 2014

بستنی عسل و کره بادام زمینی




دوستانی که کره بادوم زمینی دوست دارند دیگه تعریف نداره این بستنی :) رنگ رخسارش نشان میدهد از سر درون.

مواد لازم :

عسل ١/٣ پیمانه
شکر ١/٤ پیمانه
کره بادام زمینی ٢/٣ پیمانه
زرده تخم مرغ ٤ عدد 
خامه ٢ پیمانه (whipping cream)
شیر ١ پیمانه
نمک ١ پینچ
وانیل ١/٢ قاشق چایخوری


١ پیمونه از خامه رو با شیر, شکر, عسل و نمک روی حرارت میگذاریم تا شکر و عسل حل بشه. نباید بجوشه. همین که بخار ازش بلند شد کافیه.

در ظرف دیگه ای زرده ها رو هم میزنیم تا روشن بشه رنگش. در حین هم زدن مخلوط شیر و خامه رو کم کم به زرده ها اضافه میکنیم. اگر یک باره بریزیم یا هم نزنیم داغ بودن مایع باعث پختن زرده میشه.
مجددا مواد رو به قابلمه برمیگردونیم و مدت ٥ تا ٧ دقیقه روی حرارت متوسط میگذاریم. مایع شروع به غلیظ شدن میکنه. بهتره همش بزنیم آروم آروم تا به جوش نیاد, فقط گرم بشه و غلیظ.
آخر کار وانیل هم اضافه میکنیم. 


یه کاسه یخ درست میکنیم و قابلمه رو روش میگذاریم.هم میزنیم تا مواد سرد بشه. در عین حال میبینید که غلیظ تر هم میشه. روش رو با سلفون یا پلاستیک فریزر میپوشونیم طوری که مستقیم به سطح مواد بچسبه و روش لایه نبنده.
حد اقل ٣ ساعت داخل یخچال میگذاریم. اگه شب تا صبح هم بمونه خیلی بهتر.


١ پیمانه از خامه که مونده اینقدری میزنیم تا خودش رو بگیره و حجیم بشه.  همراه کره بادام زمینی به مایه بستنی اضافه میکنیم و مخلوطشون میکنیم.

اگر بستنی ساز داریم که میره داخل بستنی ساز تا آماده بشه و بعد هم فریز اگر نه داخل ظرف دار میگذاریم فریزر. خودش رو که کمی گرفت درش میاریم و دوباره با همزن میزنیم. اینکار رو چند بار باید تکرار کنیم تا بستنی شکل بگیره و درعین حال بلورهای یخ قابل مشاهده نباشند توش.


اما به جای همزن من از دستگاه غذاساز استفاده کردم. بستنی رو داخلش ریختم و هم زدم. گذاشتم فریزر و ٣ بار این کار رو تکرار کردم. 


مزش عالیه. خوبی بستنی درست کردن تو خونه اینه که با هر مزه ای که دوست داریم میتونیم درستشون کنیم. 


پیشاپیش نوش جون ... ............

2 comments:

  1. به به عالی شده عزیزم نوش جونتون
    واقعا که رنگ رخساره اش خبر میده از سر درون

    ReplyDelete
  2. وای عاطفه جون ،من عاشق طعم کره ی بادم زمینی هستم ،دست گلتون درد نکنه واقعا خیلی عالیه . عجب هوس انگیزه ، دلم خواست .گذاشتم کاسه ی دستگاه غذا ساز در فریز هم خیلی فکر خوبی بود .ممنون

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...