Pages

Wednesday, August 6, 2014

مافین زرشک و لیمو




این مافین هم در ادامه نهضت ترش و شیرین، بعد از خوشمزه هایی که با ریواس آماده کردم.
البته این مافین رو زمستون درست کرده بودم بعد از اینکه از سفر ایران برگشتم و زرشک خوب آوردم با خودم.

مواد لازم:

آرد 2 پیمانه
جودوسر پرک 1 پیمانه
شکر قهوه ای 1 پیمانه
زرشک 2/3 پیمانه
شیر 1،1/4 پیمانه
کره 1/2 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
بکینگ پودر 1 قاشق سوپخوری
لیمو ترش 1 عدد
جوز هندی 1 پینچ


فر رو با 375 درجه فارنهایت روشن میکنیم تا گرم بشه.
داخل کاسه مواد خشک رو مخلوط میکنیم: آرد، جودوسر پرک، شکر قهوه ای، بکینگ پودر و جوز هندی. حواسمون باشه که گلوله های شکر قهوه ای از هم باز بشند و مواد یکدست بشه.
رنده پوست لیمو ترش و زرشک رو هم اضافه میکنیم.

لیموترش سبز یا زرد فرقی نمیکنه، فقط ریز نباشه. البته من خودم زرد رو ترجیح میدم.



داخل ظرف دیگه ای شیر و آب لیموترشی که داشتیم رو مخلوط میکنیم و میگذاریم 2 دقیقه استراحت کنه. شیر یه کمی بریده میشه، اشکالی نداره. این دقیقا چیزیه که میخوایم اتفاق بیافته. بعد تخم مرغ و کره آب شده رو اضافه و هم میزنیم. کره داغ نباشه فقط آب شده باشه، ولرم اشکالی نداره.


وسط مواد خشک رو گود میکنیم و مایع آماده شده رو داخلش میریزیم. مخلوط میکنیم سریع تا گلوله نشه. زیاد هم نباید هم بزنیم، همینقدر که مواد یکدست شه کافیه.

* همیشه یادمون باشه اون نونه که باید زیاد ورز بخوره تا خوب پف کنه. کیک و مافین و الباقی که بکینگ پودر بهشون اضافه میشه نباید زیاد هم بخورند بعد از اضافه کردن آرد، چون زیاد هم خوردن آرد بافت کیک رو سفت میکنه.


قالب مافینها رو چرب میکنیم یا کاغذ مخصوصشون رو داخلشون میگذاریم. از مواد داخل قالبها میریزیم. از سرشون کمی خالی بمونه تا وقتی پف کرد، سر ریز نشه از کناره های مافین.
بهتره قبل از پرکردن قالب روی سطح قالب، بینابین مافینها رو هم یه ذره چرب کنیم تا اگه سر ریز شدند به قالب نچسبند.

من روشون رو کمی جو دوسر هم پاشیدم.


داخل فر گرم، مدت 22 تا 25 دقیقه میپزیم.
بعد از پخت روی توری میگذاریم تا خنک بشند.


باید ترکیب ترش و شیرین رو دوست داشته باشید تا از این مافین خوشتون بیاد.
اگر نه زرشک رو با 1 پیمانه کرنبری خشک جایگزین کنید. کرنبری گرچه تازش ترش و خیلی گَس هستش ولی موقع خشک کردن بهش کمی شکر اضافه میکنند. چون این ملت با طعم و میوه ترش اصولا رابطه صمیمانه ای ندارند.

خارجی اند دیگه ... چیکارشون کنیم
هه هه


3 comments:

  1. فکر می کنم باید از طعمش خوشم بیاد ، دستتون درد نکنه عاطفه جون .باید امتحانش کنم

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...