Pages

Sunday, November 17, 2013

مینی تارت آناناس




این شیرینی یه کمی زمان بره ولی خوب اگه دنبال تنوع و مزه های جدید هستید حتما امتحانش کنید.

مواد لازم:
مربای آناناس با 2 عدد آناناس
زرده تخم مرغ 1 عدد

برای خمیر:
کره 250 گرم
پودر شکر 75 گرم
خامه 170 گرم
پنیر خامه ای 50 گرم
زرده تخم مرغ 3 عدد
نشاسته ذرت 30 گرم
آرد400 گرم



اول کار بگم که برای این شیرینی به دو برابر مارمالاد نیاز داریم که در مواد اولیه هم اشاره شده. نکته اینکه با این مواد اولیه مقدار زیادی شیرینی خواهیم داشت. تقریبا 3 بار سینی فر رو پر میکنه موقع پخت. من با 1 آناناس طبق دستور، مربا رو اماده کردم و برای این مقدار، کل مواد اولیه برای تهیه خمیر رو نصف کردم.
مارمالاد رو میگذاریم غلیظ بشه اینقدری که آبش کاملا کشیده بشه و مثل حلوا کاملا داخل ظرف جمع بشه. میگذاریم داخل یخچال تا سرد و قابل شکل دادن بشه.
مارمالاد سرد رو به شکل توپهای 1 سانتیمتری گرد میکنیم.


به مواد اولیه که نگاهی بندازیم به این نتیجه میرسیم که خمیر چربی خواهیم داشت. و همونطور که در عکس زیر مشخصه خمیر نهایی چسبندست و یه کمی حوصله نیازه برای کار کردن باهاش.

مواد اولیه رو زودتر از یخچال بیرون میگذاریم تا به دمای محیط برسند.
کره، پنیرخامه ای و پودر شکر رو با هم میزنیم. خامه و 3 زرده رو یکی یکی و با فاصله یک دقیقه اضافه میکنیم و با سرعت پایین همزن مخلوط میکنیم. اگه کره خوب مخلوط نشد و جدا شد نگران نباشید. ارد رو هم کم کم اضافه میکنیم. بیش از اندازه خمیر رو مخلوط و ورز نمیدیم چون کره و چربی از خمیر جدا میشه.
در نهایت خمیری خواهیم داشت چسبنده. روش رو میپوشونیم و برای 20 دقیقه داخل یخچال میگذاریم. تو این مدت میتونیم مربا رو قلقلی کنیم.
خمیر خنک رو تکه تکه از یخچال درمیاریم تا کار کردن باهاش راحت باشه. خمیری که سرد نباشه به دست میچسبه. گلوله هایی تقریبا 2 برابر مربا میگیریم، کمی بازش میکنیم، مربا رو داخلش میگذاریم، خمیر رو از اطراف بالا میاریم، سر خمیر رو جمع و به هم میچسبونیم، آخر هم بین انگشتا میچرخونیمش تا قلقلی بشه.


دونه دونه درست میکنیم و داخل سینی میچینیم نه اینکه اول هم خمیرا رو گرد کنیم و بعد همه رو با مربا پرکنیم. اینکار باعث گرم شدن خمیرا میشه و موقع پرکردن به دست میچسبند.
روشون رو کمی فشار میدیم تا پهن بشند. زرده تخم مرغ رو با 1 قاشق کوچک خامه رقیق میکنیم و روی شیرینیها میمالیم.


فر رو باید از 20 دقیقه قبل روشن کرده باشیم با حرارت 350 درجه فارنهایت تا گرم بشه.
مدت 15 تا 20 دقیقه برای پخت لازمه، بسته به اینکه چقدر بخوایم روی شیرینی طلایی بشه.


این هم یه خوشمزه دیگه برای یه عصر تعطیل و یه دور همی، خونه دوستی عزیز.


source:wendyinkk.blogspot.ca

7 comments:

  1. اخی دقیقا همین دستور رو من تو یه سایت خارجی دیدم خواستم درست کنم اتفاقا قسمت اناناسش رو 1 ساله درست کردم مونده تو یخچال
    :D

    عالی شده

    ReplyDelete
    Replies
    1. وای این آناناسش خیلی خوشمزست ... من جای تو بودم نهایت یه هفته دووم میاورد نه یه سال

      Delete
  2. خيلي خوشمزه بودن عزيزم، دستت درد نكنه :*

    ReplyDelete
  3. خیلی جالب بود عاطفه جون ، دستت درد نکنه عزیزم

    ReplyDelete
  4. عاطفه جون خیلی خوبن اینا..... مخصوصا این که توش سورپریز آناناس داره. ولی انجا اناناس ها بی نهایت بی مزه است. تقریبا همه چیز بی مزه است اینجا.... راستی عکسا هم خیلی باحال شدن. راستی فرانسه پیغام گذاشتی برام تازه یادم اومد که ممکنه تو بخش فرانسه زبان کانادا باشی الان دیدم مونترالی.... من و همسرم دو سه سالی می شه فایل نامبر داریم اما هنوز دعوت به مصاحبه نشدیم....فکر کنم آخر سر تو همین اروپا موندنی بشیم و پامون به مونترال نرسه!!!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...