Pages

Monday, May 25, 2015

نودل کدو سبز


دستور یه اسپاگتی رو چند ماه پیش گذاشته بودم که با کدو درست میشه. دستورش رو اینجا میتونید ببینید: کدو اسپاگتی
این هم یه غذای سبک و خوشمزه دیگه با کدو سبز. کلا من غذاهای رشته ای رو خیلی دوست دارم, اش رشته, نودل, پاستا, غذاهای آسیای شرقی و امثال اینها.

مواد اولیه:

کدو سبز درشت ۲ عدد
گوجه گیلاسی ۶ عدد
فلفل شیرین کوچک ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه 
نمک, فلفل سیاه, پاپریکا, ارگانو,ریحان خشک  
آویشن تازه
لیمو ترش


خوب برای شروع کدو رو با ماندولین برش های نازک و بلند میزنیم. اگر ماندولین نداریم با چاقو کدو رو ورقه ورقه میکنیم و برش های طولی میزنیم. گوجه ها رو دو نیم میکنیم. فلفل ها و پیاز رو هم خلالی خرد میکنیم.

پیاز رو کمی تفت میدیم تا سبک بشه. فلفل رو اضافه میکنیم و در آخر گوجه و سیر له شده. شعله نباید کم باشه که گوجه خیلی آب نندازه.
سبزیجات باید ترد بمونند. اینقدر سرخ نکنیم که له بشند.


از تابه خارج میکنیم. کدوها رو که مثل نودل برش زدیم با حرارت بالا تفت میدیم, برای اینکه آب نندازه و قبل اینکه زیادی نرم بشه تفت بخوره و بپزه.


سبزیجاتی که تفت دادیم اضافه میکنیم, همراه نمک, ادویه ها و باقی سبزیجات معطر.
در آخر آب لیمو رو اضافه و خاموش میکنیم. 


میتونیم این غذا رو با اسپاگتی, فتوچینی, نودل ساده یا برنجی پخته مخلوط کنیم که که خیلی خوب میشه.

من ولی همینطوری میخورمش, بدون نون, با یه کمی ماست البته. چون کدو و گوجه داره با کشک هم باید خوب بشه. همین الان که دارم فقط مینویسمش کلی دهنم آب افتاد.
به به ... ...............


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...