Pages

Tuesday, September 22, 2015

بستنی زردآلو


خوب داستان از این قراره که پیدا کردن یه زردآلوی خوشمزه و شیرین تو این ولایت اصلا کار آسونی نیست. اکثر اوقات هر قدر هم که خوش قیافه و خوش عطر باشه ولی مزه ای که باید نداره. اینه که من یه مقدار از زردالو هایی که امسال خریدم رو خرد و فریز کردم. یه همچین زمانی بهترین و آسونترین کاری که میشه کرد مربا پختنه چون ترش و شیرینیش رو با شکر میتونیم تنظیم کنیم. من بیشترش رو تبدیل به بستنی کردم :)

برای درست کردن این بستنی چی لازم داریم :

زردآلو ۷۰۰ گرم
شیر ۱/۲ پیمانه
خامه ۳۵%, ۱,۱/۲ پیمانه
شکر قهوه ای ۲/۳ پیمانه
عصاره وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری



زردآلو های خرد شده رو همراه شکر قهوه ای و ۱/۲ پیمانه آب روی شعله میگذاریم تا بپزه. وقتی پخت و کمی غلیظ شد با بلندر پوره میکنیم تا یکدست بشه. زردالوهای من با اینکه کاملا زرد و نارنجی بودند ولی ترش بودند. بستنی هم ترش و شیرین شد. صبر میکنیم تا سرد بشه.


خامه رو با همزن میزنیم تا سفت بشه. زیاد از حد هم نمیزنیم که کره از خامه جدا میشه. شیر و وانیل رو اضافه میکنیم. 

پوره زردآلو رو اضافه و هم میزنیم. همینجا مزش رو بچشید و اگر خواستید شیرین تر باشه بهش شکر سفید دانه ریز یا شکر قهوه ای اضافه کنید. اینکه میگم سفید دانه ریز چون شکر قهوه ای ممکنه گلوله هاش خوب باز نشه, پس اگر استفاده کردید حتما قبل از مخلوط کردن مطمئن بشید یکدست و بدون گلوله های سفت هست.


بستنی رو داخل ظرف دردار ریخته و داخل فریزر میگذاریم و وقتی خودشو کمی گرفت در میاریم و دوباره با همزن میزنیم. اینکار رو چند بار باید تکرار کنیم تا بستنی شکل بگیره و درعین حال بلورهای یخ قابل مشاهده نباشند توش.
این در صورتی هست که ماشین بستنی ساز در دسترس نباشه.


نوش جونتون ... .............

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...