Pages

Thursday, February 18, 2016

کرم پرتقال


از این کرم میتونیم برای پر کردن تارت هایی مثل تارت میوه ای تابستونی که قبلا دستورش رو گذاشتم استفاده کنیم و روش رو با برش های پرتقال یا هر میوه فصلی دیگه پر کنیم, یا برای پور کردن پیراشکی ها, یا برای سرو روی کیک . اینبار برای یه مینی تارت آمادش کردم که دستورش رو در پست بعدی میگذارم.

مواد اولیه :

شکر ۱/۲ پیمانه
کره ۷۰ گرم (۵ قاشق سوپخوری)
تخم مرغ ۳ عدد
نشاسته ذرت 1 قاشق سوپخوری
آب پرتقال تازه ۳ پیمانه
رنده پوست ۲ پرتقال



اول از همه بگم از پرتقال تازه استفاده کنید و آبش رو بگیرید,  چون به آبمیوه های بازاری معمولا شکر اضافه میشه و کرمتون خیلی شیرین میشه. از آبمیوه های کنسانتره هم استفاده نکنید که همینجوری هم مزشون خیلی مصنوعی هست.
پرتقال های من حسابی شیرین بودند و پر از پالپ, که توی کرم آماده شده هم قابل مشاهدست.


تخم مرغ ها رو با شکر مخلوط میکنیم و حسابی میزنیم تا شکر کاملا در تخم مرغ حل بشه.
نشاسته ذرت رو با یک پیمانه از آب پرتقال مخلوط میکنیم تا نشاسته هم حل بشه و گلوله نشه. به مخلوط تخم مرغ و و شکر اضافش میکنیم. باقی آب پرتقال و رنده پوست پرتقال رو هم میریزیم.
منظور از رنده پوست پرتقال, فقط قسمت رنگی نارنجی پوست هست نه قسمت سفید که تلخه.
روی حرارت میگذاریم و با همزن فلزی مدام هم میزنیم تا نشاسته داخل کرم گلوله ایجاد نشه. 
خیلی زود شروع به غلیظ شدن میکنه, وقتی گرم شد و شروع به غلیظ شدن کرد کره رو حین پخت در ۴ یا ۵ مرحله به مواد اضافه میکنیم.
اینکه چقدر غلیظ بشه بستگی به سلیقه و مورد استفاده داره. اگر قراره داخل تارت استفاده بشه غلیظتر و اگه قراره همراه کیک به عنوان سس استفاده بشه رقیقتر مناسبتره.


کرم رو از روی حرارت برمیداریم سطحش میبنده. داخل بشقاب میریزم، پهنش میکنیم و روش رو سلفون میکشیم طوری که سلفون کاملا با سطح کرم تماس داشته باشه. 2 تا 3 ساعت در یخچال میگذاریم تا خنک شه.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...