Pages

Tuesday, July 17, 2012

بستنی موزی


یعنی من عاشق این بستنیهای خونگی شدم. مخصوصا وقتی یه روز با یه عالمه موز مواجه میشی که همشون رسیده هستند به سرت میزنه چند تا دسر موزی باهاشون درست کنی و در کنارشم بستنی.

مواد لازم:

موز رسیده درشت 4 عدد
شکر 2/3 پیمانه
آبلیمو تازه 1 قاشق چایخوری
خامه 35% 2 پیمانه
شیر 1 پیمانه



چیز جالب و مهمی که من توی همه رسیپی ها دیدم اینکه تاکید شده از موزهایی که روی پوستشون لکه های قهوه ای افتاده استفاده بشه. مسلما اینها رسیده تر و شیرین ترند و مزه موز توی بستنی محسوس تر خواهد بود.

خامه و شکر رو با همزن میزنیم تا جایی که خامه کمی سفت بشه ولی نه اونقدری که چربی کره در بیاد. شیر رو اضافه میکنیم و دوباره میزنیم. آبلیمو و موزهایی رو که له کردیم هم اضافه میکنیم و هم میزنیم.



بستنی رو داخل فریزر میگذاریم و وقتی خودشو کمی گرفت درش میاریم و دوباره با همزن میزنیمش. اینکار رو چند بار باید تکرار کنیم تا بستنی شکل بگیره و درعین حال بلورهای یخ قابل مشاهده نباشند توش.
میتونیم آخرین باری که همش زدیم هر مغزی که دوست داریم بهش اضافه کنیم.



جای همه دوستان خالی ... خیلی چسبید.
فقط تا من این چند تا عکس رو بگیرم شروع کردن به آب شدن.



8 comments:

  1. وای خیلی‌ خوبه این بستنی خیلی‌ پیش میاد که تو یخچال با صحنه موز‌های رسیده در مرض انقراض مواجه بشیم مردن برای این رسپی . دستت درد نکنه عاطفه جون .

    ReplyDelete
  2. عاااااااااالیه خانومی دستت درد نکنه معلومه خوشمزست

    ReplyDelete
  3. راستی یه پیشنهاد دارم میتونی از قسمت تنظیمات وبلاگت این حروفی که ادم موقع کامنت گذاشتن باید تایپ کنه رو برداری اینجوری راحت تر همه میتونن کامنت بزارن این اعداد و حروف وقت ادم رو میگیره من هم ورداشتم
    البته فقط یک پیشنهاد بود عزیزم

    ReplyDelete
  4. خیلی خیلی خوشمزه بید ، خصوصا اینکه اینجا هنوز هوا گرمه ، صنم کیف میکنه براش درست کنم ، برم خامه بخرم و امروز بدرستم ؛ مرسییییی دوستم

    ReplyDelete
    Replies
    1. قربونش برم
      نوش جون همتون باشه
      من که بستنی برام فصل نداره
      همیشه بهم میچسبه
      حالا که درست کردنشم یاد گرفتم دیگه ول کنش نیستم
      همش میخوام مدلای مختلفشو امتحان کنم

      Delete
  5. سلام مرسی ار رحمات شما میشه به جای شکز و خامه از خامه مخصوص قنادی استفاده کنیم

    ReplyDelete
    Replies
    1. مرسی عزیز
      فکر کنم بشه
      امتحان نکردم تا به حال
      ولی اگه شیرینیش رو خودت میتونی اندازه کنی فکر نکنم مشکلی پیش بیاد
      اگر از خامه شیرین شده استفاده میکنی
      ممکنه شیرینیش کم یا زیاد بشه

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...