Pages

Wednesday, October 24, 2012

سالاد جگر مرغ


من اومدم با یک شام ساده و سریع، در عین حال کامل و مقوی.

مواد لازم:

کاهو 1 بوته کوچک
جگر مرغ 8 عدد
عسل 1 قاشق چایخوری
سرکه 2 قاشق سوپخوری
1 قاشق چایخوری خردلdijon
روغن زیتون 5 قاشق سوپخوری
فلفل سیاه
آرد
ادویه
پیازچه 5 عدد
کرنبری
گردو



این مقدار مواد برای 2 نفر کافیه.
برای شروع سس رو آماده میکنیم. روغن زیتون، سرکه، خردل، عسل و فلفل سیاه رو خوب مخلوط میکنیم تا یکدست بشه. از هر سرکه ای میتونیم استفاده کنیم، ساده یا طعم دار.
کاهوها رو خرد میکنیم و با سس مخلوط میکنیم. داخل 2 بشقاب که برای سرو مد نظرمونه میکشیم.

کمی آرد لازم داریم برای آغشته کردن جگرها قبل از سرخ کردن.
آرد رو با هر ادویه ای که دوست داریم مخلوط میکنیم. من از فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر و پودر پیاز استفاده کردم.
جگر معمولا 2 تکه هستش. از وسط که 2 تکه میشه برش میزنیم و اطرافش رو در مخلوط آرد و ادویه میغلطونیم. همه تکه ها رو میغلطونیم و در ظرفی کنار هم میچینیم. ترجیحا روی هم نمیچینیم چون به هم میچسبند.


کمی روغن در تابه ای میریزم و وقتی داغ شد چگرها رو در تابه سرخ میکنیم، هر طرفش رو فقط 1 دقیقه.
یادمون باشه که جگر بافت نرمی داره و زود میپزه، پس لازم نیست در روغن شناور باشه. روغن کم میریزیم، هر دو طرف که سرخ شد برای سری بعدی که میخوایم سرخ کنیم دوباره روغن میریزیم.

جگرهای سرخ شده رو مستقیما روی کاهوها قرار میدیم.
پیازچه ها رو که از قبل خرد کردیم داخل چند قطره روغن 20 ثانیه سرخ میکنیم و روی سالاد میریزیم.

کنار این سالاد معمولا میوه تازه خرد شده قرار میدند ولی چون ما عادت نداریم میوه رو این شکلی سرو کنیم من از میوه خشک استفاده کردم، گردو و کرنبری.

گردو و کرنبری و اگه دوست داشته باشیم کمی پارمزان روی سالاد میریزیم و چند قطره سرکه طعم دار روش میپاشیم.


بفرمایید شام خوشمزه !! ...........

source:canalvie.com


6 comments:

  1. عاطفه جون چه متفاوت و جالب جیگر رو سرو کردی عزیزم . دستت درد نکنه خانمی .

    ReplyDelete
    Replies
    1. قربونت عزیزم
      آره خیلی خوب شد
      جات خالی

      Delete
  2. خیلی خوشمممممم اومد..من خیلی دوست دارم...همین روزا می درستم..مرسیییییییی

    ReplyDelete
  3. عاطفه گرامي ...

    بسيار سپاسگزارم به خاطر اين آموزش .

    طعم و بافت جگر با روش پيشنهادي شما تست شد و ... نتيجه بسيــــــار عالي بود .


    " سپـــاس " :X

    ReplyDelete
    Replies
    1. نوش جون دوست گلم
      خوشحالم خوشتون اومده
      :-)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...