Pages

Friday, March 27, 2020

کیک پسته و زعفران


کیک دوست داشتنی من !
این کیک ورژن های مختلفی داره. من اون عطر و مزه ای که بیشتر دوست دارم رو بهش دادم.

مواد اولیه : 

آرد ۱,۱/۲ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱/۳ پیمانه
پسته خرد شده بو داده ۱/۲ پیمانه 
تخم مرغ ۲ عدد
پودر نارگیل ۱,۱/۲ قاشق سوپخوری
روغن مایع ۶ قاشق سوپخوری
بکینگ پودر ۱/۲ قاشق سوپخوری
گلاب یا عرق بهار نارنج ۳ قاشق سوپخوری
پودر هل ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک ۱/۴ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده غلیظ ۴ قاشق چایخوری 


فر رو با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن میکنیم تا گرم بشه.

تخم مرغ ها رو مخلوط میکنیم و شکر رو اضافه میکنیم و اینقدر هم میزنیم تا حجمش ۲ برابر و رنگ تخم مرغ ها روشن بشه. 
هل, زعفران و گلاب رو اضافه میکنیم. بعد روغن و شیر رو یکی یکی اضافه و مخلوط میکنیم.
در ظرف دیگه ای آرد, نمک و بکینگ پودر رو مخلوط میکنیم و به مواد کیک اضافه میکنیم.

فقط در حدی هم میزنیم که ارد مخلوط شه و گلوله ای باقی نمونه. یادمون باشه که زیاد هم زدن ارد داخل کیک ها نه تنها فایده نداره بلکه موجب سفت شدن کیک میشه.
در آخر پودر نارگیل و پودر پسته رو اضافه میکنیم و خیلی کم مخلوط میکنیم. باز هم برای جلوگیری از سفت شدن بافت کیک. بو دادن پسته ها هم فراموش نشه چون عطر و مزه پسته رو قوی میکنه.


کف قالب رو چرب میکنیم, کاغذ شیرینی پزی هم پهن می کنیم و مواد رو داخلش میریزیم. زمان پخت کاملا بستگی به اندازه قالب داره, برای یه قالب نرمال ۹ اینچی حدودا ۵۰ دقیقه.

من کیک رو داخل ۲ تا قالب کوچکتر پختم که یکیش رفت منزل دوست, یکیش هم پیش خودم :) حدود ۳۰ دقیقه کافی بود.
بعد از پخت حدود ۱۰ دقیقه استراحت میدیم و از قالب خارج میکنیم تا کامل خنک بشه.


به به ... ........... نوش جون 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...