Pages

Monday, August 25, 2014

مربای ریواس


ایران که بودم فقط خورشت ریواس رو خورده بودم. فرصتی شد و تونستم چند نمونه خوراکی خوشمزه دیگه رو هم باهاش امتحان کنم.
برای مربا من اونقدری شکر استفاده کردم که ترش و شیرین بشه و مزه ریواس از بین نره.

مواد اولیه : 

ریواس خرد شده  ٤ پیمانه
شکر ١,١/٢ پیمانه
آب لیمو ترش تازه ٢ قاشق سوپخوری 


ریواس رو خورد میکنیم. من تقریبا یک سانتی خورد کردم. شکر رو لابلاش میریزیم و چند ساعتی زمان میدیم تا آب بندازه. حداقل یک سانت مایع باید روی ریواس رو گرفته باشه. اگر خیلی آب ننداخت یا فرصت نداشتیم بگذریم بمونه آب سرد بهش اضافه میکنیم و میگذاریم روی شعله متوسط تا بپزه.


وقتی مربا آماده شد آب لیموی تازه رو اضافه میکنیم و پنج دقیقه بعد خاموش میکنیم.


مربا رو داخل ظروف مربای شیشه ای میریزیم و زمان میدیم تا کاملا حرارتش رو از دست بده. اگر قبل از بستن درب شیشه, مربا سرد نشده باشه ممکنه کپک بزنه یا زود خراب شه.

دیگه فقط میمونه نون گرم و کره و چای .... به به 


نونی که این مربای خوشمزه رو باهاش بر بدن مبارک زدم نون کنجده که به شکل مثلث بهش شکل دادم و داخل خمیر کنجد سیاه و تخم کتان ریختم. 
:)    ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...