Pages

Wednesday, August 15, 2012

مافین بلوبری





یه مافین خوشمزه دیگه که برای صبحانه و عصرانه مناسبه.  

مواد لازم:

آرد 1،1/2 پیمانه
جو دوسر پرک 1 پیمانه
شکر قهوه ای 1 پیمانه
ماست 1 پیمانه
روغن کانولا 1/2 پیمانه
بلوبری 1،3/4 پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
رنده پوست لیمو 1 قاشق چایخوری
آب لیمو تازه 2 قاشق سوپخوری

با این مقدار مواد 12 عدد مافین خواهیم داشت.

فر رو با حرارت 350 درجه فارنهایت روشن میکنیم تا گرم بشه.
برای شروع تمام مواد خشک رو داخل ظرفی با هم مخلوط میکنیم.
* من معمولا به مافین 1 قاشق چایخوری سبوس هم اضافه میکنم که البته ضروری نیست و صرفا ارزش غذاییش رو بالا میبره.


داخل کاسه ای تخم مرغها رو با شکر خوب مخلوط میکنیم تا رنگشون روشن بشه. رنده پوست لیمو رو میریزیم و هم میزنیم. روغن، ماست و آبلیمو رو هم با فاصله اضافه میکنیم.
مخلوط مواد خشک رو در 2 یا 3 مرحله اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم.
در نهایت بلوبری رو میریزیم و به آرومی مخلوط میکنیم تا میوه ها له نشند. میتونیم از بلوبری تازه یا یخ زده به همون شکل استفاده کنیم.


کپسولهای مافین رو داخل سینی مخصوص مافین قرار میدیم و مایع مافین رو در 12 کپسول میریزیم. روی مافینها کمی جو دوسر پرک میپاشیم.


مدت 30 دقیقه مافینها رو داخل فر قرار میدیم تا بپزند.


بپزید و در کنار خانواده و دوستان از میل کردنش لذت ببرید.


1 comment:

  1. دستت درد نکنه عزیزم . من هم مافین بلوبری درست کردم دوست داشتم . مطمعنم این هم دوست دارم .

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...