Pages

Wednesday, August 29, 2012

پنکیک و سس سیب و بلوبری


بازم یه دستور دیگه با بلوبری. دوستان حسابی سربه سرم گذاشتند این مدت از بس بلوبری دیدند تو فیسبوک من. ولی خوب من که دست از سر میوه ها برنمیدارم. مخصوصا بگم که یه مقدار بلوبری فریز کردم جهت ادامهء خوشمزه های بلوبری دار.   :-)

برای پنکیک :
آرد 1 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
شکر 2 قاشق سوپخوری
تخم مرغ 1 عدد
شیر 1 پیمانه
وانیل 1/4 قاشق چایخوری

برای سس :
سیب 2 عدد
بلوبری 1 پیمانه
شکر 1/2 پیمانه
آب لیموترش تازه 1/2 قاشق سوپخوری


برای سس, سیبها رو پوست میگیریم و خلالی خرد میکنیم. سیب و بلوبری و آب لیمو تازه رو داخل قابلمه ای میریزیم و شکر رو لابلاش میپاشیم. روی شعله میگذاریم.


با اینکه مواد زیاد و بدون آبه ولی بلوبری زود آب میندازه و شکر هم آب میشه طوری که تمام میوه ها غرق در یک شربت خوشرنگ میشند.
وقتی مایع جوش اومد 10 دقیقه بجوشه کافیه، اینقدر که سیبها کمی نرم بشند. نمیخوایم میوه ها له بشند.


اما برای پنکیک, این مقدار مواد 8 عدد پنکیک بهمون میده.
تخم مرغ, شیر, شکر و وانیل رو خوب هم میزنیم. آرد و بکینگ پودر رو جداگانه مخلوط و اضافه میکنیم. فقط در حدی هم میزنیم که ارد مخلوط شه و گلوله ای باقی نمونه. یادمون باشه که زیاد هم زدن ارد نه تنها فایده نداره بلکه موجب سفت شدن پنکیک میشه.

وقتی که تابه کاملا داغ شد, شعله رو روی متوسط میگذاریم و کف تابه رو با فقط یکی دو قطره کره چرب میکنیم.
از پیمانه 1/4 برای ریختن مواد داخل تابه استفاده میکنیم که به این ترتیب دقیقا 8 پنکیک خواهیم داشت.

من از تابه کوچکی استفاده کردم. مایع رو وسط تابه میریزیم. اگر پنکیک رو کلفت تر دوست داشته باشیم مایع رو بعد از ریختن وسط تابه خیلی نمیچرخونیم تا ضخیم بمونه.



روی پنکیک پر از حباب میشه و سوراخهایی روش ایجاد میشه. صبر میکنیم تا یک طرفش بپزه و طلایی بشه. برش میگردونیم و وقتی طلایی شد از تابه خارجش میکنیم. حدودا نیم دقیقه برای هر طرف کافیه.


موقع سرو سس رو لابلا یا روی پنکیکها میریزیم و سرو میکنیم.
کمی خامه در کنارش مکمل خوبیه.


لذت ببرید ....... نوش جان


4 comments:

  1. اوووووووووووم مردم من بلوبری چقدر داری تو خونه ؟ بازم مونده؟ بفرست اینور :))

    ReplyDelete
  2. یه ظرف کوچیک دیگه دارم هنوز داخل فریزر .... به دسر نمیرسند ولی
    چون خالی میخورمشون
    بلوبری یخی چه حالی میده خوردنش
    پاشو بیا پیشم 2 تایی همشو بخوریمممممممممممممم
    به بههههه

    ReplyDelete
  3. *** دستت درد نکنه عاطفه جان عالی شده

    ReplyDelete
  4. خیلی‌ هوس انگیزه شده . دست گلت درد نکنه .

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...