Pages

Tuesday, August 21, 2012

کیوی یخی


یه بستنی ساده یخی که با هر میوه ای میشه درستش کرد.

مواد لازم:

کیوی یا هر میوه دلخواه
عسل
ماست


میوه رو داخل بلندر له میکنیم و کمی عسل بهش اضافه میکنیم. من برای 2 تا کیوی درشت 1 قاشق غذاخوری عسل ریختم ولی شیرینیش کاملا سلیقه ایه. من ترجیح دادم مزه میوه زیاد عوض نشه و ترشی خودش رو داشته باشه. دستور این بستنی کلا طبیعیه ولی دوست داشته باشیم میتونیم شکر رو جایگزین عسل کنیم.

میوه له شده رو داخل قالبها میریزیم تا 2/3 ارتفاع قالب.
کمی از میوه له شده رو نگه میداریم و با همون مقدار ماست مخلوط میکنیم. دوباره عسل اضافه میکنیم و قالبها رو پر میکنیم.


اگه قالبمون چوب بستنی داره مثل قالب من همون موقع داخل بستنی میگذاریمشون. اگر نه صبر میکنیم بستنی کمی خودش رو بگیره بعد چوب بستنی رو داخلش میگذاریم.

قالب رو چند ساعتی داخل فریزر میگذاریم و وقتی خوب یخ زد دیگه وقت خوردنشه.


نوش جان ........

9 comments:

  1. چقدر خوووووشمزه به به خنک شدم

    ReplyDelete
    Replies
    1. نوش جون دوستممممممممممم

      Delete
  2. واییییی که چقدر دلم خواستتتت . نوش جونتون عزیزم .

    ReplyDelete
  3. مرسی عزیزم ... جات خالی

    ReplyDelete
  4. کاش امکان کپی کردن بود.حوصله یادداشت کردن ندارم

    ReplyDelete
  5. Toye mastemon bayad asal va mive bashe?

    ReplyDelete
  6. Ba che mivehaye digari mishe, mamnun az javabeton

    ReplyDelete
    Replies
    1. DUSTE AZIZAM, ba mivehaye gooshti o abdar mesle tootfarangi, holoo, taalebi, ... mitunid estefade konid.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...